8 Şubat 2010 Pazartesi

fevkalade hizmet #5 : florence and the machine



Bu kız ve grubunu o kadar beğenerek dinliyorum ki, liseli bir ergen dürtüsüyle hiç bilinmesinler sadece bana özel kalsınlar istiyorum. Sırf bu nedenle aylarca blog'a haklarında bir şeyler karalamamak için mücadele ettim içimdeki "olmaz işler peşindeki adam" ile... Fakat "yeni dini iletişim olan günümüz küresel dünyasında" bu salakça isteğin gerçekleşmesi namümkün. Ve dahi son derece gereksiz. Öyleyse paylaşalım. Paylaşalım ki paylaştıkça çoğalsın (ne demekse).

Grup 2007 yılında kurulup çeşitli indie sahnelerde ve festivallerde çıkarak adını duyurmuş. Ben 2009 yazında yayınladıkları ilk albümleri "Lungs" ile haberdar oldum kendilerinden. Grubun esas kızı Florence Welch, Londra'lı 24 yaşında bir hatun. Harika bir sesi var ve bu sesi inanılmaz kullanıyor. Grubu da başarılı müzisyenlerden kurulu; yaptıkları müzik oldukça renkli ve özgün. Bu durum Florence'in vokal kalitesini çok daha fazla ortaya çıkarıyor. O güzel ses, boktan bir pop müziği altyapısına oturmadığı için seviniyor insan dinlerken. Şarkıları indie rock, elektronika ve soul arasında gidip geliyor. Onlar türler arasında gidip gelirken dinleyenler de halet-i ruhiyeden halet-i ruhiyeye atlıyor. Yaptıkları müzik derin mi derin. Florence kızımızın sesi içli mi içli. Gelecek için çok daha fazlasını da vaadediyorlar kanımca.

Lungs çoğu alternatif/popüler müzik dergisi tarafından 2009'un en iyi albümlerinden biri olarak gösterildi. Benim de "tüm şarkıların güzel olduğu albümler" listeme ha girdi ha girecekler. Bakayım; evet evet şu an girdiler.


Ha bir de Florence'ın değişik bi' güzelliği var be birader...

http://fataliyev.blogspot.com/

2 yorum:

monara dedi ki...

Gerçekten fevkalade hizmet dostum, sevdim. Seni takipteyim. :)

fataliyev dedi ki...

Saygılarımı sunarım icabında. En kısa zamanda blogunuza iade-i ziyaret düzenleyeceğim etraflıca :]